Salutare! Vă invităm să descoperiți echipa Kinderakademie, un centru educațional din București care are ca valori armonia, dragostea și creativitatea. Am stat de vorbă cu d-na Emiliana Ionescu despre cum este gestionat succesul echipei, dar și care sunt modalitățile de succes în predarea limbii germane pe care le-au adoptat.
1.Cine este echipa din spatele Kinderakademie?
Avem o echipă tânără cu personal dinamic, activ și implicat în procesul educațional al cărui subiect principal este copilul. Suntem 10 profesori de limbă germană cu diferite specializări, un director administrativ, o profesoară de canto și un profesor de matematică.
În cadrul echipei noastre se regăsesc de asemenea un psiholog și un logoped, rolurile acestora fiind esențiale pentru dezvoltarea echilibrată a copiilor și pentru menținerea unui climat de lucru pozitiv și constructiv. Echipa din spatele centrului Kinderakademie și-a pus bazele începând cu anul 2012. Atunci am pornit activitatea cu trei profesori tineri și dedicați.
Echipă în domeniul educațional nu înseamnă doar profesori și director educațional. Activitatea acestora nu s-ar putea desfășura în condiții optime fără sprijinul personalului de îngrijire și al celui medical. Așadar, echipa noastră se întregește prin prezența și activitatea unui medic, a unei asistente medicale și a celor trei îngrijitoare.
2. Care este povestea activității centrului? Cum se leagă ea de pasiunea pentru limba germană?
Povestea noastră pleacă în primul rând de la pasiunea pentru copii și de la dorința unui cadru didactic de a adapta tot ceea ce înseamnă actul didactic în limba germană desfășurat acum 10 ani, 100 % tradițional, la nevoile actuale de învățare ale copiilor. Kinderakademie își dorește să fie un spațiu de învățare a limbii germane de către copii în mod firesc, prin joc, prin activități creative și prin activități care presupun descoperire și cunoaștere.
3. Pe parcursul activității profesionale, ați întâlnit situații dificile de gestionat ca echipă? Dacă da, ce lecții ați desprins din astfel de situații?
Sigur că au existat. Au existat situații de criză la nivel managerial pe care le-am soluționat bazându-ne pe o echipă omogenă și foarte bine motivată. Au fost situații de control extern în care a fost evaluată activitatea fiecăruia dintre noi, din fiecare departament, evaluări finalizate cu aprecieri, aspect datorat în mod deosebit implicării tuturor și a răspunsului prompt.
Ceea ce am identificat ca element cheie, să spunem, comun în fiecare dintre situațiile de criză, indiferent de tipul acesteia sau de departamentul în care se produce, este că avem nevoie de persoane dedicate, implicate și responsabile. Practic situațiile de criză apar atunci când unul dintre membrii echipei lucrează superficial sau nu urmărește aceleași obiective ca și restul echipei. Este nevoie de un manager cu calități de leader și este necesar ca fiecare dintre noi să creadă în aceeași viziune și în importanța calităților sale.
Ultima situație de criză prin care am trecut a fost cea mondială, pandemia de Coronavirus. La nivelul centrului nostru am reușit încă de la început să facem tranziția din mediul fizic în cel online fără dificultăți, prin implicarea tuturor membrilor echipei și prin relația solidă, bine construită, de încredere cu fiecare dintre părinții copiilor înscriși.
4. Cum ați defini succesul? Ce planuri de viitor aveți pentru echipa dvs.?
În acest moment succesul în domeniul nostru de activitate înseamnă să atingi un număr maxim de înscrieri, să clădim relații viabile cu părinții copiilor, astfel încât să putem stabili și urma o linie continuă, fără întrerupere în educația copiilor.
5. Considerați că limba germană este de interes în România? Cum credeți că poate ajunge limba germană să fie mai populară și mai atractivă în țara noastră?
Limba germană rămâne în mod sigur de interes în România. Din păcate, școlarizarea sau parcursul școlar al copiilor în limba germană suferă, de la caz la caz, o diminuare în ceea ce privește interesul familiilor.
O colaborare, o cooperare cu un număr mult mai mare de profesori din Germania, o promovare puternică a tradițiilor minorităților germane și un schimb cultural susținut ar fi soluția ca limba germană să se bucure de un grad mai mare de interes. Pe lângă acest aspect, elevii și adolescenții ar trebui încurajați și orientați pentru a studia în Germania.
6. Care este experiența voastră legată de învățarea și predarea limbii germane în mediul online? Considerați că digitalizarea reprezintă viitorul educației?
Odată cu starea de urgență impusă de pandemia de Coronavirus, tot procesul educațional din centrul nostru s-a desfășurat în mediul online. Refuz să cred că digitalizarea reprezintă viitorul educației. Sigur că este și va fi o componentă importantă, însă nu trebuie acceptată ca și viitor mod de desfășurare a activităților. Activitățile educaționale presupun o abordare integrată din toate punctele de vedere. Așadar, digitalizarea trebuie să fie integrată în desfășurarea activităților, însă esența învățării pornește de la om, individual, ca membru al unui grup social dar si ca parte din mediul înconjurător.
7. Pentru final, vă rog să ne spuneți care sunt cele mai importante trei sfaturi pe care le-ați dat cursanților care învață limba germană?
În primul rând să învețe folosind toate mijloacele existente, materialele prezentate de profesor cu explicații audio și video. Un alt sfat ar fi să cunoască foarte bine verbele și nu în ultimul rând, să rămână consecvenți în învățarea limbii germane.
Pentru mai multe informații despre Kinderakademie, accesați linkul http://kinderakademie.ro/despre-noi/ și vedeți valorile pe care se ghidează echipa. Îi găsiți în București, sector 1, dar și pe Facebook.